דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ככה לא מחפשים עבודה ב-LinkedIn 

מאת    [ 20/06/2011 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 2577 פעמים ]

הרשתות החברתיות הפכו זה מכבר לזירת חיפוש עבודה ונטוורקינג עסקי. צריך לקחת בחשבון שכל פעילות או העדר פעילות הינם גלויים, ולחשב את האופן בו אנו רוצים לפעול בהתאם. כאשר מחפשים עבודה בעזרת LinkedIn, בין אם באופן גלוי או סמוי, ישנם מספר קווים מנחים שחשוב לשים לב אליהם, ומספר טעויות שלא כדאי לעשות:

  1. הגשת מועמדות פאסיבית
שלוש דוגמאות שנתקלנו בהן לאחרונה ברשת:

א. מחפש עבודה מזהה משרה שמעניינת אותו. במקום לשלוח קורות חיים, או לפנות למגייס בדרך אקטיבית, הוא בוחר בדרך הפאסיבית. כלומר, הוא כותב למגייס שהוא מעוניין במשרה, ומזמין את המגייס לעיין בפרופיל שלו. בפועל, לא כדאי להעביר את האחריות למגייס. מגייס אטרקטיבי מקבל עשרות פניות ביום, ואי אפשר לסמוך על כך שיהיה לו זמן להיכנס לפרופיל של כל מועמד שפונה אליו ברשת. אם אתם רואים משרה שמעניינת אתכם, הגישו מועמדות באופן אקטיבי. הביעו עניין, כתגובה למשרה או בפנייה ישירה למפרסם המשרה (ל-inbox), ושלחו את קורות החיים שלכם כמבוקש.

ב. מחפש עבודה מציין בסטטוס שלו שהוא מחפש/פנוי להצעות. 
לרוב סטטוסים כאלה נכתבים ללא כל פירוט במה אותו אדם עוסק, וגם כאן מדובר בחיפוש עבודה פאסיבי מכיוון שאין סיבה שמגייסים ייכנסו לפרופיל של כל מחפש עבודה שכותב שהוא מחפש. מגייסים מחפשים ברשת פרופילים ספציפיים. אם החלטתם לפרסם סטטוס בדבר חיפוש עבודה, כתבו באיזה תחום אתם עוסקים ואם נשאר מקום- מה הניסיון הרלוונטי שלכם. קחו בחשבון שמגייסים הם לרוב מאד עסוקים, מוצפים בפניות ומטפלים באינספור משרות, ולא תמיד ימצאו את הזמן להתעדכן בסטטוסים שהמקושרים אליהם מפרסמים.

ג. מחפש עבודה מדוור לאנשי הקשר שלו. 
הוא כותב מסר קצר המציין שהוא מחפש עבודה וישמח לעזרה. לא מבצע פילוח ממוקד של אנשי הקשר, לא מבקש כתובת מייל למשלוח קורות חיים, למעשה לא עושה צעד אלא רק חצי צעד.

בכל אחד מהמקרים האלה, ובכלל ברשת, אקטיביות היא לטובתכם. אל תצפו שמגייסים יאתרו אתכם, תאתרו אותם בעצמכם. אל תצפו שמגייס יצפה בפרופיל שלכם, שלחו לו קורות חיים. הצטרפו לקבוצות רלוונטיות, השתתפו בדיונים אם מתאפשר לכם והשתמשו ברשת שלכם כדי להגיש מועמדות באופן אקטיבי.

 

2. רב הנסתר על הגלוי
מה חסר בפרופיל שלכם? רבים נכנסים ללינקדין ולא טורחים להכניס תמונה. אחרים מזינים פרופיל קצר, ללא ציון שנים בסעיף הניסיון התעסוקתי, ללא פסקה המתארת אותם, לעתים גם ללא תיאור התפקיד המדויק. חשוב להבין שמצב כזה מונע ממגייסים לאתר אתכם ברשת. גם אתם מחפשים עבודה באופן דיסקרטי לחלוטין, גם אם אין לכם זמן לנהל פעילות שלמה בלינקדאין, להיות פעילים בקבוצות ולהשתתף בדיונים, נסו למלא את הפרופיל ככל שניתן, ורצוי מאד עם תמונה ייצוגית. כך, גם אם אתם לא תאתרו מגייסים באופן אקטיבי, למגייסים יהיה קל יותר לאתר אתכם.    

 

 3. היעלמות ברגעים קריטיים
במידה ואתם פעילים בקבוצות (וכדאי להיות פעילים) אל תזניחו דיונים. במידה ושאלתם שאלה, שימו לב אם ענו לכם. אם הגבתם, אולי מישהו הגיב על התגובה שלכם. אל "תשלחו לחמכם על פני המים" ותיעלמו. זה נכון לגבי שני הצדדים- מגייסים ומועמדים. לעתים אנשי גיוס מפרסמים משרה ולא מגיבים לתגובות המתעניינים, וגם זו טעות. חשיבות האינטראקציה היא עצומה, אל תמעיטו בערכה.   לסיכום, מדובר בהעברת האחריות אליכם. אם אתם תהיו אקטיביים, תדאגו לכך שהפרופיל שלכם יהיה קל לאיתור, תתייחסו לפניות ולתגובות, הסיכויים שלכם למצוא עבודה בעזרת LinkedIn בהחלט יגדלו. במקביל אל תזניחו גם את החיפוש המסורתי יותר- בלוחות הדרושים, אתרי קריירה של חברות וארגונים וכדומה. חשוב לזכור גם שלא כדאי להגזים- גם אם אתם בטוחים שאתם הכי מתאימים למשרה, לא בטוח שבקשה מהמגייס להיפגש פנים אל פנים תפעל לטובתכם. המגייס כנראה ירצה לראות קודם כל את קורות החיים ואז לבחור אם לפנות אליכם. המטרה מקדשת את האמצעים, השתמשו באמצעים באופן מושכל.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב